Silna i sexy czyli francuski trening dla każdej z nas.

Nareszcie JEST! W końcu trafiłam na książkę opisującą trening, w którym mogę wykorzystać wszystkie posiadane w domu sprzęty: ciężarki, piłkę i orbitreka. Ponadto prezentowana w publikacji metoda na trening jest niezwykle intrygująca… nie ma czasu na nudę!!!

Autor już na samym początku podkreśla, że opisany w książce plan treningowy może stać się przyczyną pozytywnych zmian w ujęciu całościowym. “Będą to: zdrowy duch, lepsza samoocena, dobra kondycja fizyczna, pełniejszy oddech, kształtne ciało (ale Twoje ciało) i apetyt na wysiłek.”
Meritum książki stanowi autorski 12-tygodniowy program treningowy. Każde ćwiczenie jest dokładnie opisane i zilustrowane na zdjęciach, włącznie z podaniem ilości powtórzeń oraz z wskazówkami dotyczącymi odpowiedniego wykonywania ćwiczenia.

silna i sexy

David Costa niezwykle przekonująco opowiada o treningu siłowym dla kobiet, burząc z hukiem stereotypy na ten temat oraz opisując niezliczone korzyści. Zwraca również uwagę na niezwykle istotną kwestię, mianowicie pisze o poprawie wydajności treningu poprzez poznanie własnego ciała. Okazuje się, że można przygotować się na potencjalne błędy w poszczególnych pozycjach, podczas wykonywania ćwiczeń. Jednak to nie wszystko! Autor dokładnie opisał i zilustrował to jak powinna wyglądać odpowiednia postawa, które części ciała należy “blokować” oraz na co zwracać szczególną uwagę.

Przed rozpoczęciem treningu warto znać swoje wymiary, tutaj również została podana dokładna instrukcja, w jaki sposób ich dokonać. Warto dokonywać pomiarów regularnie podczas treningu, gdyż są najbardziej adekwatne do rezultatów i mogą się stać bezcennym motywatorem.

Metoda “Silna i sexy” to trening ułożony i zaplanowany w sposób logiczny i progresywny. Z tygodnia na tydzień sesje są coraz intensywniejsze, a ćwiczenia trudniejsze. Przede wszystkim chodzi o zmobilizowanie organizmu oraz wykorzystanie jego zdolności adaptowania się do narastającego wysiłku:
tydzień 1 i 2: ogólne przygotowanie fizyczne
tydzień 3 i 4: ukierunkowane przygotowanie fizyczne
tygodnie 5 – 8: split “mięśnie przeciwstawne” i split ukierunkowany
tygodnie 9 – 12: HIIT oraz cross training

W książce nie brakuje również sesji stretchingowych, które są kluczem do wszechstronnej sprawności fizycznej oraz całkowitej kontroli nad swoim ciałem. Prezentowane trzy kompletne sesje rozciągające mają na celu uelastycznienie rejonu najważniejszych stawów czyli barków i miednicy.

Dopełnieniem całości są wskazówki kulinarne, które odpowiadają na pytanie: Jak jeść, by mieć siłę i zdrowie? Przeczytasz o filozofii metody “Silna i sexy”, poznasz 20 przykazań autora oraz wzbogacisz swoją wiedzę o niezbędnik teoretyczny. A na końcu książki wisienka… relacje ośmiu dziewczyn, które są silne i sexy za sprawą opisanego treningu.

Jeżeli nie masz czasu na siłownie, a bieganie oraz inne tego typu sporty są dla Ciebie zbyt nudne. Jeżeli szukasz czegoś naprawdę mocnego, czegoś do czego wystarczy Ci kawałek podłogi. “Silna i sexy” to trening, który może się okazać strzałem w dziesiątkę. Dobrym początkiem wielkich zmian w Twoim wyglądzie i samopoczuciu.

silna i sexy

Wydawnicze szczegóły książki:

| autor: DAVID COSTA | tytuł: SILNA I SEXY | wydawnictwo: AHA | premiera: 26.10.2016 | liczba stron: 208 | Format: 165×235| gatunek: SPORT |

2019-04-10T19:42:37+00:00 4 listopada 2016|