“MEGAtrening 15-minutowy” Paolo Roberto

Wyobrażasz sobie trening, który mógłby trwać krócej niż wypicie porannej kawy? Intensywny, konkretny i pobudzający ale jednocześnie stosunkowo krótki, gdyż treningowy czas nie zajmie Ci więcej niż kwadrans! Pojawia się więc pytanie czy tak wykonywane ćwiczenia będą skuteczne i przyniosą pożądane efekty? Gwarantuję Ci, że TAK!

O ile treningi z filmikami są bardzo popularne i z pewnością nie jedna z Was ma za sobą ćwiczenia z Chodakowską czy Mel B, o tyle ćwiczenia z książką są już dużo mniej popularne, można nawet pokusić się na stwierdzenie, że sporo osób nie wie o istnieniu tego typu książek instruktażowych.

Gdy trafiłam na “Megatrening…”, moja pierwsza myśl absolutnie skrytykowała taki pomysł na aktywność fizyczną. 15 minut wydało mi się tak absurdalnym czasem, że z góry przekreśliłam skuteczność przedstawianych w książce ćwiczeń. Jednak szybko zmieniłam zdanie gdy książka trafiła w moje ręce i przeczytałam argumentację autora popartą jego sportowym doświadczeniem.

Prezentowane w książce ćwiczenia nie wymagają dodatkowych sprzętów czy sportowych akcesoriów, jako obciążenie stosuje się jedynie masę własnego ciała, dzięki czemu staje się ono sprawne, wytrzymałe i mocne. Autor słusznie zauważa, że kluczem do sukcesu jest regularność i samodyscyplina w ćwiczeniu, tylko w ten sposób można dojść do pożądanej formy i nie zawieść swoich oczekiwań co do treningowych efektów. Książka jest doskonałą wiedzą i wskazówką o tym: jak zacząć, jak trenować, jak łączyć ćwiczenia i co jest w nich najważniejsze.

Autor mówi wprost, że o zdrowie trzeba dbać zawsze a nie tylko przez jakiś czas. Należy się więc przygotować na to, że gdy znajdziesz już w sobie odpowiednią motywację i siłę do działania to “projekt ten będzie przebiegał długofalowo, nie ustając aż do dnia twojej śmierci. A dzień ten będzie najodleglejszy, jeśli zadbasz o swoją formę.”

Dzięki informacjom zawartym w książce, możesz opracować swój własny harmonogram treningów. Istotnym stanie się również wprowadzanie zmian, dasz się namówić na rywalizację z samym sobą, może skusisz się na zyskanie znakomitej formy i wyskoczysz pobiegać oraz dobrze zorganizujesz zarówno rozgrzewkę jak i rozciąganie.

Pojawia się także kilka wskazówek dotyczących odżywiania się, po pierwsze:
megatrening 15 minutowy

a po drugie autor przyznaje się do stosowanie jednej żelaznej zasady żywieniowej, zasady która zapewnia mu maksimum środków odżywczych i witamin: “codziennie zjadam owoce i warzywa w jak największej ilości kolorów”.

Książka zawiera 39 programów sesji z dokładnymi opisami oraz zdjęciami ilustrującymi ruchy podczas wykonywanych ćwiczeń. Jedynym rekwizytem, który jest wykorzystywany w tych trudniejszych etapach jest krzesło.
Oprócz rozgrzewki i rozciągania, znajdziesz w książce również grupy ćwiczeń kładące większy nacisk na określone części ciała:

1. Ramiona i barki
2. Nogi
3. Tułów
4. Całe ciało
5. Stabilność i równowaga

Na ostatnich stronach “Megatreningu…” znajduje się najważniejsza część czyli SESJE TRENINGOWE – są to programy ćwiczeń dla każdego: od nowicjuszy, przez średniaków aż do zaawansowanych. Każdy cykl ćwiczeń ma swoją nazwę i przyporządkowane odpowiednie ćwiczenia (podana jest strona, na której można znaleźć dokładny opis poszczególnych ćwiczeń) wraz z odpowiednią liczbą powtórzeń. Ja zaczynam od początku czyli tu:

Megatrening 15-minutowy

I jeszcze jedno, teraz już wiem czym są krople potu!

Megatrening 15-minutowy

Wydawnicze szczegóły książki:
| autor: PAOLO ROBERTO | tytuł: MEGATRENING 15-MINUTOWY | wydawnictwo: AHA | premiera: 2014 | liczba stron: 232 | Format: 195×260 | gatunek: SPORT |

2018-08-28T18:49:35+00:00 5 maja 2016|